Sv: Hva eksakt var det du spiste og drakk som førte til overvekt?
Må si at jeg kjenner meg ikke igjen i oppskriftene her. Det er vel heller slik at jeg spiste både svært lite og veldig "sunt" i hele mitt voksne liv - alt hos oss var lettprodukter, jeg var godt orientert på sunt og usunt (i følge matmyndighetene som nå fortsetter å råde det samme). Visste ikke smaken av smør, helmelk, rømme eller fløte. Lite godt, aldri aldri brus. 1 til 2 poteter, alt mat stekt i olje, mager margarin på grovt brød, etc etc, SUNN kost. Jeg spiste også veldig lite, lå nok på i overkant av ca.1000 kcal i hele mitt voksne liv, min vektøkning var veldig gradvis og over veldig lang tid (er nå 54). Ikke at jeg er så svær, er 170 og veier nå 73 (79 før lavkarbo). Men når legen sa jeg måtte spise mindre og mer riktig for å gå ned i vekt, så forstod jeg ikke hva han mente. Jeg måtte vel slutte helt i så fall? Kan det være grunnen til at jeg ikke klarer å gå ned i vekt noe mer nå heller?
Er nok et slikt tilfelle det skrives om i bøker, en som ikke klarer å gå ned. Står helt fast, spiser veldig streng lavkarbo siden februar, vekta har vært konstant i ca. 3mnd nå. Blir nok ikke noe nytt tøy på meg nei.

|