Vis enkelt innlegg
Gammel 28-06-10, 23:18   #2
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Erstatte potet, ris og pasta?

Rett og slett grønnsaker, masse gode grønnsaker. Smørdampet, stekt, kokt, you name it. Jeg er smøroholiker og synes alle slags grønnsaker blir piffet skikkelig opp med godt smør som jeg lar smelte over dem når de er nykokte/nystekte.
Jeg har for tiden lagt min store elsk på fersk asparges stekt lett i smør, jeg lar enda mer smør smelte over dem etter å ha lagt dem på et fat, og drysser over salt, pepper og masse nyrevet parmesan. Utrolig godt, vi spiser det nesten hver dag for tiden.

Ellers går det mye i stekt sopp og stekte paprikastrimler (ikke sammen, men hver for seg). Soppen kan gjerne tilsettes litt fløte i pannen og kokes inn til en soppstuing, masse pepper er godt oppi.
Og noe av det aller beste jeg vet er halvkokte rosenkål delt i fire, og så stekt på pannen i smør, med baconbiter og gjerne også oppdelt sopp. Dette er også godt gratinert som selvstendig rett (eller tilbehør, selvsagt), ved at du heller over litt fløte og masse revet ost, og gratinerer i ovnen.