Nybegynner trenger råd for å komme igang, (obs, langt)
I vinter var jeg mye inne på denne nettsiden, for å finne motivasjon og rett type kosthold for å gå ned i vekt. Jeg leste masse, men kom aldri igang.
Nå har jeg akkurat sett gjennom hele bildetråden, og er UTROLIG imponert, og kan ikke skjønne at det er mulig å få til å gå ned så mye i vekt, bare ved å endre kostholdet. Trener dere ikke? Dere ser jo utrolig flotte ut Dermed er motivasjonen min tilbake, men jeg aner ikke hvordan jeg skal få det til
Jeg har aldri vært slank, og jeg har kraftig benbygning. Jeg er 1.69 høy, og veier nå ca 82 kg. Ønsker å komme ned til 70 kg i første omgang, evt 67kg. Jeg har aldri gått mye opp eller ned i vekt, jeg har vært ganske stabil. Etter 2 svangerskap har jeg kommet dit jeg er nå.
Så til mine spørsmål:
Jeg jobber fullt, er alene med to barn i ukene, og er generelt glad i mat og søtsaker. Jeg elsker ris, pasta og brød, men skjønner at dette må jeg slutte med.
Hvordan gjør jeg det da med barna? Jeg vil ikke lage to middager, og ønsker heller ikke at de skal bli oppmerksom på at jeg spiser noe annet.
Jeg tror nok jeg vil prøve meg på ketolyse eller lavkarbo. Da har jeg skjønt jeg må spise mye fett. Men hvordan skal jeg gjøre det? Jeg spiser ikke smør, majones og rømme. Hva annet kan jeg bruke?
Tar ellers imot tips med stor takk Beklager at det ble langt
|