Sv: Stevia fra norsk nettsted
Jeg kjøper min stevia på friendlyshop.nu. Det er en svensk nettbutikk, men en boks hvit stevia på 50g koster SEK 199 + frakt så det kommer under tollgrensen på kr.200. De har superservice og så sant tollvesenet ikke bruker for lang tid, får jeg varene i løpet av 2-3 dager.
Dette er den beste steviaen jeg har hatt, for den har ikke besk ettersmak slik som mye av Steviaen har og den er helt rein og ikke utblandet slik som mange av produktene er. Synes den er mye bedre enn altshop sin som jeg personlig synes har bitter ettersmak og den er utblandet med sikkorirot eller noe.
Mange synes det er vanskelig å dosere Stevia i f.eks te for den er så ekstremt søt. Mitt tips er å blande litt stevia ut i vann og ha det på en flaske med dråpeteller (fås på apotek) og vips så er det veldig enkelt og dosere i te o.l.
Grønn stevia (tørket urt) tilsetter jeg der jeg kan (ting som skal være søte/søtlige) for det er den grønne urten som beviselig har gunstige effekter på blodsukker/tarmflora osv. og ikke den hvite Steviane hvor det søte (Rebaudioside A) er utvunnet av planten.
Sist redigert av Lillemy71 : 30-06-10 kl 17:45.
|