Vis enkelt innlegg
Gammel 30-06-10, 21:21   #3
aliasdictus
Medlem

aliasdictus sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 46
aliasdictus er en juvelaliasdictus er en juvelaliasdictus er en juvel

Sv: Kan noen hjelpe meg? Styrketrening, ketolyse og manglende energi

Jeg opplevde følgende ved overgang til ketose ifm styrketrening.
I den første tiden hadde jeg mindre punch i musklene. Når kroppen ble vant til fettforbrenning ble treningen også mye bedre, så hold ut! Hvis det er viktig for deg å gå ned i vekt, så er det kanskje lurt å holde seg i ketose, men samtidig trene. Hvis det er viktigere for deg å ha fremgang i styrketreningen, ville jeg undersøkt the metabolic diet. Det er lavkarbo med karboinntak tilpasset aktivitetsnivået. For det er nok riktig at man ikke får fullt den samme punchen i musklene uten å ha tilgang på karbo. Men for min del er den forskjellen ikke spesielt stor. Og for meg, som er på amatør/hobbynivå ift styrketrening, så er det viktigere for meg å dra fordelene av å være i ketose ift kondisjonstrening, enn det er å hente ut siste rest ift styrketreningen.

Et annet tips er å kanskje kjøre mer trening av typen cross fit/ sirkeltrening på godt norsk. Intensivt og bra, og gir god hormonutskillelse og greier... Men det kommer selvfølgelig an på hva målene dine er. Det er generelt forbundet med vansker å sette seg mål om å gå mye ned, samtidig som man skal øke styrken. Det går, men det er mer effektivt å ta en ting om gangen.

Men, selvfølgelig er det individuelle forskjeller...