Tråd: Oppkarbing
Vis enkelt innlegg
Gammel 01-07-10, 05:56   #9
Sugarpill
Pauset

Sugarpill sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 41
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Oppkarbing

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Men går alle påketolyse på KALORIunderskudd da? Jeg syns jeg leser ogleser om 3-4tusenkaloriesdagene til folk.

1000 gram karber er jo 4 tusen kalorier, og kroppen kan jo ikke lagre mer energi i form av karbohydrater enn at det er nok til en halv dags forbruk, og da må jo noen av disse karbene da bli overskudd i form av fett, eller må de ikke det?

Så da får du 4 tusen kalorier i karber (1000x4) og tillegg 624 kalorier (156x4) i protein. 20 % av dette skulle utgjøre 231 gram eller 924,8 kalorier, alt etter hva du vil regne de 20 % med fett fra. Dette er jo en del kalorier og jeg med min mage ser ikke helt hvordan du skal klare å spise alt dette

Veldig mange som følger ketogene dietter har et betraktelig kaloriunderskudd, de fleste blir overrasket når de regner ut hvor mye de faktisk får i seg. De som spiser 3000+ er nok i mindretall.

Er enig i at 1000 g karbohydrater + protein og fett blir veldig mye. For å få i seg så mye mat i løpet av en dag må man stappe i seg på en "bulimiker/tvangsspisings-aktig" måte. Hvis jeg skulle "karbe opp" ville jeg gjort det langt mer moderat, hvis jeg plutselig trødde i meg 5-6000 kalorier, hvorav 4000 kom fra karbohydrater, ville jeg nok blitt veldig dårlig.

Sist redigert av Sugarpill : 01-07-10 kl 06:05.
Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat