Sv: Oppkarbing
Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.
Men går alle påketolyse på KALORIunderskudd da? Jeg syns jeg leser ogleser om 3-4tusenkaloriesdagene til folk.
1000 gram karber er jo 4 tusen kalorier, og kroppen kan jo ikke lagre mer energi i form av karbohydrater enn at det er nok til en halv dags forbruk, og da må jo noen av disse karbene da bli overskudd i form av fett, eller må de ikke det?
Så da får du 4 tusen kalorier i karber (1000x4) og tillegg 624 kalorier (156x4) i protein. 20 % av dette skulle utgjøre 231 gram eller 924,8 kalorier, alt etter hva du vil regne de 20 % med fett fra. Dette er jo en del kalorier og jeg med min mage ser ikke helt hvordan du skal klare å spise alt dette
Veldig mange som følger ketogene dietter har et betraktelig kaloriunderskudd, de fleste blir overrasket når de regner ut hvor mye de faktisk får i seg. De som spiser 3000+ er nok i mindretall.
Er enig i at 1000 g karbohydrater + protein og fett blir veldig mye. For å få i seg så mye mat i løpet av en dag må man stappe i seg på en "bulimiker/tvangsspisings-aktig" måte. Hvis jeg skulle "karbe opp" ville jeg gjort det langt mer moderat, hvis jeg plutselig trødde i meg 5-6000 kalorier, hvorav 4000 kom fra karbohydrater, ville jeg nok blitt veldig dårlig.
Sist redigert av Sugarpill : 01-07-10 kl 06:05.
|