Vis enkelt innlegg
Gammel 01-07-10, 09:44   #2385
Flippy
Medlem

Flippy sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppland
Alder: 53
Flippy er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det snakket lærere, helsesøstre, leger osv om da jeg var i den aldreren også. Før de gjorde det visste jeg ikke at det gikk an, men jeg lærte veldig mye av de samtalen... Alle skrekkbildene de viste frem var jo akkurat sånn jeg ville bli! De lærte meg å tenke og leve slanking fra jeg var 11 år.

De har ikke hatt om det på skolen ennå, og nettopp derfor synes jeg det er viktig å vise at man kan spise mat - masse mat, bare den er riktig, og fortsatt gå ned i vekt Min datter kom nemlig hjem tidligere i vinter og kunne fortelle at nå skulle hun slanke seg - det var nemlig bare å spise masse og kaste opp igjen, så gikk man ned i vekt, for det var ei i klassen over som gjorde det Nå er hun mer opptatt av å spise som meg og sambo, samt å gå tur/sykle og hun har spurt om hun kan få penger i stedet for lørdagsgodt I følge bmi for barn, er hun bare to kilo overvektig - og om hun ikke roter det til så kommer nok det til å jevne seg ut når hun vokser mer i høyden! Jeg vil ikke slanke henne, men forebygge, sånn at hun kanskje slipper slanking senere....... Både faren og jeg var bare skinn og bein på den alderen, det er de andre barna våre også, men vesla er altså litt dryg.......lettere å forebygge enn å behandle, vil jeg tro?

Flippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har nådd målet, så det vil tiden vise :)