Vis enkelt innlegg
Gammel 01-07-10, 16:15   #2389
Flippy
Medlem

Flippy sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppland
Alder: 53
Flippy er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Hevingen, her.

Når det gjelder dette med å si til ungene at mamma slanker seg, så har jeg forklart mine frøkner på 11 og 13 det på denne måten: Mamma sin kropp er ikke i god form, så jeg kan ikke spise sånn som de gjør. Jeg har sluttet med godteri, for det er ikke sunt og i alle fall ikke for meg. Og at jeg lager mer grønnsaker og sunnere mat er jo bare positivt. Og ungene elsker det meste av lavkarbo maten jeg lager, så det er ikke noe problem.

Det viktigste for meg har vært å forklare jentene at mamma må gjøre en endring i kosten for at jeg skal ha det bra med kroppen min, og at jeg skal orke å følge opp dem med alt de gjør.

Det er jo en helt kurant forklaring, det

Men, jeg kan ikke bruke den, for jeg er i super form (det er også dokumentert av leger - før jeg begynte på kur), og jeg tåler alt unntatt sopp og fisk Derfor hadde ikke mine barn kjøpt noen annen forklaring enn den de har fått - nemlig at mamma vil ha bort fleskemagen som kom av ivf-hormoner, og derfor har vi lagt om kostholdet Tror ikke de tar noen skade av at jeg er ærlig, det var en forklaring når jeg starta på kur og vi har snakka lite om det etterpå - unntatt når unga spør om jeg kan spise ditt eller datt.....

Flippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har nådd målet, så det vil tiden vise :)