Vis enkelt innlegg
Gammel 02-07-10, 17:55   #2420
Flippy
Medlem

Flippy sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppland
Alder: 53
Flippy er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Datteren min hadde tillegg rundt magen allerede inni magen min, hun! Ultralyd legen reagerte på at hun var så stor rundt magen og lurte på om noe var galt. "Er det en jente?" sa jeg, "for da er hun bare arvelig belastet." Det var jo en lite snuppe, så han ble beroliget på flekken og sa bare at noen var sånn!
Og det stemmer nok det. Hun er høy og slank, med farens laaaange ben, men det ekstra tillegget rundt magen alle kvinner i min familie har, det sitter som klistret på henne også!

Vi har jo snakket litt om vekt etc, og har blitt enige om at hun skal være oppmerksom på å velge sunn mat og bevege seg så mye hun kan! Hun har jo allerede fått beskjed av en klasse- "venninne" at hun er tykk! Hun går desverre i klasse med noen jenter som i en alder av 11 år fortsatt har kropp som 5- åringer og da blir de som er store og tidlig utviklet sett på som feite!

Skal ikke være lett, dette her! Sønnen er 192cm høy og bruker 47 i sko, aldri noen som har ertet han for det! Han er jo gutt!

Ingen av mine barn var spesielt store når de ble født - dattern var den største med sine 3330 gram og 51 cm! Ingen av dem hadde utovermage heller, før et par uker etter at melka kom for fullt Og det var heller en bekymring på helsestasjon at de var slanke, enn at de var for store..... Og, ja, det er et par jenter i klassen til vesla som er syltynne, men jeg har prøvd å forklare at de antagelig ikke synes det er så moro de heller....... Eldstemann har blitt mobbet for at han er så tynn (han er 150 lang og veier 31 kilo), men han spiser godt og har samme kropp som faren og jeg hadde på den alderen, og det er ikke så lett å legge på seg for alle heller - jeg ble lovet penger av mamma da jeg var 15 år, 168 høy og veide 47 kilo, jeg åt alt jeg kom over - men la ikke på meg et gram, før jeg fra jeg var omtrent 19 og frem til 26 kom opp i 60 kilo

Flippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har nådd målet, så det vil tiden vise :)