Vis enkelt innlegg
Gammel 03-07-10, 21:13   #1
Gelica
Juniormedlem

Medlem siden: Jun 2010
Gelica er på en erverdig vei

Hvilken diett bør jeg velge?

Hei,

Jeg er helt ny her og har lest og hørt masse om å gå ned i vekt med å kutte ned på/kutte ut karbohydrater.
De siste to årene har jeg lagt på meg 10 kg som jeg veldig gjerne vil ha vekk igjen.
Jeg har forsøkt "sunne" dietter med grovt brød/knekkebrød, magert pålegg, lettprodukter som kesam osv.
Jeg har spist oftere og mindre for å få fart på forbrenningen, men jeg sitter fortsatt her med de samme 10 kiloene:-(

Når jeg hører om denne type diett hvor man skal kutte ut brød, knekkebrød, pasta og poteter og spise mer av rømme, majones, egg, kjøtt uten å fjerne fettet osv høres det himmelsk ut for meg som elsker god mat.

Jeg har lest en del på forumet her og linker videre som Dere har lagt inn.
Jeg leser bla om en som syntes det var bra hun var 50% sykemeldt for ellers hadde hun ikke hatt tid å sette seg slik inn i dette som man bør.
Må man virkelig bruke så mye tid på å gå over til denne dietten?

Jeg ser også at man bør velge seg en diett (det er jo noen å velge i) og her trenger jeg litt hjelp.
Hvilken diett kan dere som faktisk lever slik nå anbefale meg for å få bukt med disse 10 kg jeg ikke klarer å bli kvitt.

Jeg ser det finnes masse herlige oppskrifter her inne og lurer på om jeg kan bruke samtlige av disse, eller om det er oppskrifter fra de ulike diettene og at de ikke bør blandes?

Jeg har lest om dette med å gå i ketose og jeg ønsker å gå på en diett hvor det skjer. (mulig det gjelder for alle diettene, men er usikker)

Setter meget stor pris på svar og hjelp fra dere "eksperter" så jeg kan begynne med dette:-)

Ønsker dere en fortreffelig kveld

Gelica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Trenger hjelp til dette Svar med sitat