Vis enkelt innlegg
Gammel 03-07-10, 23:12   #1
Mich
Juniormedlem

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Mich er på en erverdig vei

Funker dette for alle?

Det var kanskje tidenes dummeste spørsmål, men det lurer jeg på ikveld...blodfersk som jeg er.

Jeg skal følge min fireårige datter på en slow-carb, balansert diett, og rett og slett bruke meg selv om testperson for å se hvordan det fungerer for oss begge, og se eventuelle forskjeller.

Saken er den at jeg er livredd for å gå opp i vekt...jeg har nettopp gått ned åtte kilo, og må hele tiden tenke på hva jeg putter i munnen for ikke å gå opp igjen. Det skal veldig lite til før det vipper i feil retning... Hittil har jeg telt kalorier, og gått ned i vekt etter det gamle prinsippet "mindre inntak enn forbruk". Og det funket jo det! Jeg har spist jevnt og trutt, små måltider hver tredje time, mager "normal" mat. Nå har jeg slakket ned på hvor streng jeg er med meg selv, men kan ikke tillate meg store glipper akkurat!

Så mitt spørsmål er derfor: Kan jeg forvente å ikke legge på meg av lavkarbo/slowcarb-dietten? Er det noen som har opplevd helt motsatt effekt enn den tenkte? Jeg kjenner jeg er dødsredd for dette...Det henger jo liksom ikke helt på greip da, at cocosa, oljer, frø, nøtter og fett i bøtter og lass skal ha en sånn effekt - maten jeg i lange tider har skydd som pesten!

Hjelp....?

Mich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Balansert kosthold Svar med sitat