Sv: Funker dette for alle?
Ikke tenk på det StegforSteg, det er helt i orden, og jeg forventet vel egentlig at noen ville sette spørsmålstegn ved det hele - det hadde jeg også gjort!! Jeg er ikke noen tilhenger av barn på diett, men som Arnakristin sier så er jo egentlig ikke lavkarbo noen diett En livsstil med positive bivirkninger heller!
Takk for masse fin info Arnakristin! Boka "Kjernesunn familie" kjøpte jeg nylig, har ikke rukket å lese meg gjennom den enda, men den står høyt på prioriteringslista! Akkurat nå holder jeg på med "Barn i balanse" av Fedon Lindberg, og noterer meg "Bedre uten brød" som neste bok på lista 
På lista di over partystoppere noterer jeg meg mentalt stress som en stopper hos meg...jeg har hatt noen vanvittige år siden minsten ble født, har kommet helt ut av tellinga på antall sykehusdøgn, søvnløse netter, vonde tanker, slitsomme utredninger og x antall turer til Rikshospitalet, samt alle hverdagsutfordringer som kommer med et barn med et handicap. Det er enda bare et halvt år siden vi endelig kom i mål og fikk en diagnose, og selv om jeg kunne legge fra meg de verste katastrofetankene da så er jeg jo enda kontinuerlig bekymret for aaaalt mulig - blant annet vekten hennes som jeg føler jeg ikke får kontroll på. Alt dette stresset bidro til at jeg gikk opp seks kilo (ja...kombinert med tre års sofasitting med hylende barn da!), men klarte jo nå å kvitte meg med åtte. Jeg har enda ikke landet rent mentalt etter diagnose og sånt, så jeg innser at jeg må lære meg mer avkobling...mulig det har mer å si for vekta enn jeg aner!
Tusen takk igjen!
|