Vis enkelt innlegg
Gammel 05-07-10, 07:45   #14
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Funker dette for alle?

Opprinnelig lagt inn av Cec1973, her.

Hei,

jeg kan bare snakke for meg selv... Jeg har en BMI på 24,8, altså nesten på grensen til overvekt, men jeg har en tung beinbygning. De fleste vil, heldigvis, tippe t jeg veier 5-8 kilo mindre enn det jeg gjør og jeg bruker str. 38-40 i klær, altså ganske normal. MEN jeg skulle så gjerne tatt av 5-7 kilo, så jeg tenkte jeg skulle prøve ketolyse.

Jeg har gått på ketolyse (vært ganske streng til og med) og holdt meg til under 20 karber pr. dag. De første ukene gikk jeg ned og så gikk jeg opp igjen og jeg veier i dag 500g. mindre enn jeg gjorde for 4 uker siden. Problemet er at det ser ut som om vekten har fordelt seg litt feil slik at jeg kanskje er blitt litt tynnere rundt livet, men ser ut som en Michelling-mann over skuldrene/armene. Dette er noe min mann også har kommentert uten at jeg har sagt noe. Jeg er vant til å bruke 75C i BH og nå tyter alt ut. Ikke noe kjekt. I går tok jeg derfor affære og kuttet ut ketolyse og gikk over til generell lavkarbo (egenkomponert) OG telling av kalorier.

Jeg gikk på Grete Roede for 13 år siden og gikk da ned 12 kilo på 10 uker. Jeg gikk opp igjen 4-5, men hadde en stabil vekt de neste 8 årene. De 2 siste årene har det, dessverre, kommet snikende 5-6 kilo som jeg nå vil bli kvitt. Innimellom har jeg telt kalorier og da har jeg alltid gått sakte med sikkert ned.

Nå er jeg altså nesten tilbake der jeg var. Jeg spiser lite karber, men mer enn et ketogent kosthold tillater OG teller kalorier. Dette begynte jeg med i går og HIPP HURRA, etter å ha sett at vekten bare har gått opp og opp hver dag er den nå allerede begynt å gå nedover igjen! I går følte jeg, for første gang på fire uker, at både kroppen, hodet og sjelen var med meg og ikke i et "vacuum". Jeg har planer om å ligge på et karbeinntak på ca. 50 og kommer derfor ikke til å spise så mye fett (deilig...) og et kaloriinntak på ca. 1400. Jeg skal derimot spise litt mer fett og proteiner enn Grete Roede tillater og en del mindre brød/potet, men jeg skal spise LITT av dette, hvis ikke vil ikke magen være med meg.

Oj, dette ble langt gitt, og så jeg som egentlig har det travelt...:-)

Jeg er absolutt ingen ekspert og kan derfor bare fortelle deg MIN erfaring!

Lykke til!

Cec xxx

Bemerkning bare; Potet gir mer fettlagring enn sukker

Det kunne hende at du ville gått ned med kalorirestriksjonert ketolyse, men så igjen har du lite å gå ned og det kan jo hende kroppen din ikke er enig med deg at den trenger å miste litt.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat