Vis enkelt innlegg
Gammel 05-07-10, 12:03   #21
frifuggel
Seniormedlem

frifuggel sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 61
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Sv: Svin og leddsykdom

Spiser lite svin pga urinsyregikt og psoriasisartritt. Merker veldig godt om jeg "synder" (spiser litt bacon...). Erstatter kotelettene med storfekjøtt (firstprice el noe tilsvarende har diverse rimelig storfekjøtt også, kjøper ofte rimelig pakker på Meny som jeg deler opp og fryser ned, husker ikke produsenten, dessverre) fugl, vilt og fisk. Er spesielt glad i tunfisk, selv om jeg nok burde ha litt dårlig samvittighet for det.. Svinekjøtt inneholder puriner, mener jeg og huske, skal også være forsiktig med belgfrukter, tomater, rabarbra og diverse, også. Går stort sett greitt, det da Merker også "syreutslag" hvis jeg drikker farris eller brus, så det prøver jeg å holde meg unna. Men, nå i sommervarmen er det utroooolig godt med en iskald Ramlösa..

Edit; Puriner kan trigge betennelsesreaksjonene i leddene, slik jeg har fått det forklart. Og merker det jo om jeg synder, selv om det ikke akkurat er "der og da"..