Sv: Funker dette for alle?
Kjære Mich - dette var gode nyheter! Og jeg føler virkelig at du (vi) gjør det rette for barna våre.
Jeg startet selv på lavkarbo for et par mnd siden, jeg er overvektig - men først og fremst begynte jeg fordi min dia2 var ute av kontroll. Legen sa det var på tide å begynne med insulinsprøyter - og jeg vet hva det fører til....økt vekt. Så jeg forandret hele kostholdet mitt. Kjempemoro å se kiloene smelte vekk - men det beste av alt - blodsukkeret er helt normalt! Legen var skeptisk, men nå har jeg sluttet med nesten alle medisinene, og føler meg 20 år yngre i psyke og fysikk. Vektnedgangen går tregere nå, men det er helt greit så lenge diabetesen er fullstendig under kontroll 
Min yngste datter er overvektig. Jeg har to slanke tenåringer også, men den yngste er veldig lik mamma`n sin. Hun har gått til kontroll på sykehuset - og vi opplevde akkurat det samme som deg. Tidlig i mai foreslo jeg at vi skulle prøve lavkarbo for henne også. Ikke tale om - det hadde ingen hensikt ble jeg fortalt. Jeg ble til slutt så frustrert at jeg valgte å avslutte samarbeidet med dem, og la om kostholdet for datteren min på egen hånd.
Resultatet? 8 kilo ned på 6 uker, og en ung jente som blomstrer! Jeg er helt sikker på at jeg valgte riktig - og er også sikker på at jeg "redder" henne fra både metabolsk syndrom, og all faenskapen som følger med et karborikt kosthold og overvekt.

|