Sv: Noen må kontrollere energiinntaket, telle kalorier ...
Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.
Forklar da hvorfor jeg gikk opp 2 kg etter 8 uker på strikt Grete Roede 1600 kcal - mens jeg på lavkarbo samme kcalorier går ned nesten 1 kg i uka?
Har holdt på et år for å prøve å gå ned i vekt og er overlykkelig over å ha funnet noe som fungerer.
Jeg har heller ingen "overvekts-helseproblemer" - perfekte blodprøver, men lavt stoffskifte. Dette har gått kraftig opp på bare et halvår med lavkarbo - uten medisinering. Chronsen min - som vanligvis er en sykdom der 99% er slanke - er så godt som symptomfri.
Min mening er at fraværet av karbohydrater hjelper forbrenningen i gang.
For å konkludere - who cares?? Det virker - jeg er fornøyd - vekta går ned og helsa er blitt bedre - vi må bare huske på at vi er forskjellige mennesker som må bruke forskjellige metoder for å nå målet vårt 
Fraværet av karbohydrater gir nok de aller fleste ekstra "drahjelp", men du skriver selv at du spiser 1600 kcal daglig på lavkarbo, hvilket betyr at du går i kaloriunderskudd, selv om du har lavt stoffskifte.
Who cares? Jeg bryr meg iallefall veldig om vitenskapen bak vekttapet mitt, jeg liker å vite hva som foregår i kroppen min. Og de mange som ikke går ned i vekt p.g.a for høyt kaloriinntak og ikke er klar over at kalorier spiller en rolle også på lavkarbo, bryr seg nok.
|