Vis enkelt innlegg
Gammel 06-07-10, 00:53   #32
JoGeIrEmIL
Juniormedlem

JoGeIrEmIL sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Volda
Alder: 44
JoGeIrEmIL er på en erverdig vei

Sv: Har gått ned mye, bilder og historier

Opprinnelig lagt inn av Labomba, her.

Videoen sier alt
Helt utrolig at du har klart det. Bruker du ingen søtningsmidler? Og ikke drikker du Pepsimax? Du store min!!! Jeg må bare spørre asså, for jeg står fortsatt stille på 3. uke, så jeg kaster meg over deg og maser meg til noen gode råd
Baker du og lager alt selv? Har du oppskrifter tru?

Hei, bruker ingen søtningsmidler, drikker kun farris og vann, lager all mat fra bunnen av.

Utrolig hvor mye god mat en kan lage av ferske råvarer. Bruker mye rødt kjøtt, løk, sopp, paprika, agurk,brokkoli, salat, chili, ost, seterrømme, matfløte, meierismør osv. Grønnsaker er like gode stekte som rå.

Tacokrydder lages av spisskummen, paprikapulver, løkpulver, hvit pepper, chili, koriander og litt salt. Noe eksakt forhold på ingrediensene har jeg ikke, men mest spisskummen og paprikapulver.

Jeg har desverre ikke noen oppskrifter jeg går etter, utenom bernaise saus ol., man lærer seg å lage mat etterhvert.

Knekkebrødene er en oppskrift jeg har fått av en venn.

2 dl gresskarkjerner
2 dl linfrø
2 dl sesamfrø
2 dl solsikkekjerner
3 dl kruskakli
1 dl havregryn
1/2 dl grov sammalt rug
1 ts salt
7 dl vann

Alt blandes og skal stå en halv time.

Smøres ut over to stekebrett med bakepapir under.

Stekes på 150 grader i en halv time.

Skjæres opp i passelige knekkebrødbiter, jeg får ca 15 stk pr. brett, altå 30 til sammen.

Tørkes så på 40-50 grader varmluft til de er tørre. Jeg bruker å sette ovnsdøren litt på gløtt, slik at fuktigheten slipper ut. Har aldri tatt tiden på tørkingen, jeg setter knekkebrødene inn og gjør noe annet i x antall timer. De er alltid tørre når jeg kommer tilbake.

På et slik knekkebrød får jeg 4-5 gram karbo, men da jeg spiser 2-4 stk på en dag, har ikke de påvirket vekten min negativt.

JoGeIrEmIL er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lite karbo Svar med sitat