Vis enkelt innlegg
Gammel 06-07-10, 14:53   #30
Mich
Juniormedlem

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Mich er på en erverdig vei

Sv: Funker dette for alle?

Hei konkelimonke

Jenta mi er tett på 20 kg ja, 102 cm høy, og ifølge percentilskjemaene lå hun ved forrige kontroll 1 kg over 97,5 percentilen. Altså er hun bare såvidt utenfor normalområdet...hadde hun vært "frisk", så hadde jeg overhodet ikke vært bekymret, og tenkt at dette er valpefett!

Som jeg fortalte for et par dager siden, så har hun en sjelden kromosomfeil. Vi vet om to andre tilfeller på verdensbasis, en jente på 6 år i Mexico, og en jente på 17 år i Tyskland. De har hatt en lignende utvikling når det kommer til matlyst, og idag veier seksåringen skremmende 60 kg, og 17åringen 120....det er DIT jeg ikke vil at min datter skal havne! Fordi det har vært så eksplosivt hos dem, og at ingen har tatt tak i det. Derfor skrev jeg vel også en plass her at hos min datter har vi et potensielt vektproblem som jeg vil til livs nå, før det blir et problem! Jeg følte nå at det var i ferd med å eskalere, siden hun har lagt på seg 5 kg siste året, og halvannen kilo etter at hun begynte på diett i januar. Men nå er jeg skråsikker på at jenta er insulinresistent, for hun responderer bare så enormt på lavkarboen!!

Idag morges måtte jeg bare putte henne på vekta igjen, fordi jeg tenkte at vekta hadde vist feil igår eller et eller annet....Jeg er ikke en sånn som har tenkt å veie henne hver dag altså, hehe. Men faktisk hadde hun gått ned 100 gram til fra igår! Vektnedgang på 0,8 kg på bare noen dager! Det vil faktisk si at hun nå ligger akkurat på 97,5percentilen igjen, og dermed betraktes som i normalområdet! Øvre del av normalområdet riktignok, men det ER normalt! HURRA!! Husk at dette er ungen som har fortsatt å legge på seg på 500 kcal i døgnet...det høres ut som det har noe med metabolismen å gjøre, ikke sant??

Mich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Balansert kosthold Svar med sitat