Vis enkelt innlegg
Gammel 06-07-10, 20:39   #63
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Noen må kontrollere energiinntaket, telle kalorier ...

Opprinnelig lagt inn av Puffi, her.

Etter å ha lest denne tråden,er det er i ferd med å gå et lys opp for meg om hva jeg nå må gjøre. Har ikke holdt på så lenge, men har prøvd en gang tidligere for et par år siden, og ga meg fordi vekta ikke viste tegn til å ville gå lenger nedover etter en tid. Ikke svært overvektig, BMI -29. Når jeg nå har hatt et rimelig vekttap første uka, og så stagnasjon uke to, oppgang uke tre, kommer jeg til å være litt mer obs på kalorier, og likevel ikke stappe i meg så mye smør og fløte jeg egentlig ikke føler behov for.Trodde jeg burde spise mer fett,at det var der problemet lå.Karbohydrat fortsetter jeg med på 15 g daglig, men reduserer protein og fettinntaket for å komme lenger ned i kalorier.Når jeg i dag har puttet det jeg spiser i en tabell i Diett.no, ser jeg at kaloriinntaket mitt blir alt for høyt. Spent på resultatet nå.

Var akkurat samme opplevelsen jeg hadde. Jeg har hatt full stagnasjon i vekten siden påske og hver gang jeg har spurt om råd her inne så har rådet vært å kutte partystoppere og øke fettmengden. Jeg gikk faktisk så langt at jeg shoota cocosa ned før hvert måltid. Jeg har heldigvis ikke lagt på meg i denne perioden. Selv om jeg har prøvd å leve etter prinsippene spise når man er sulten til man er passe mett har det blitt for mye. For et par uker siden sjekka jeg kcal inntak og det var skikkelig høyt. Nå kontrollerer jeg det nøye, spiser noe mer protein enn de fleste anbefaler og noe mindre fett. Ligger også på 25-30 kh til dagen og nå går endelig vekta nedover.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat