Sv: Funker dette for alle?
Utrolig fantastisk flott at du har guts og sunn fornuft nok til å ikke blindt ta rådene fra det etablerte helsevesenet! Det er jo ingen stor hemmelighet at det er endel hubris og gudekompleks ute og går i det Norske helsevesenet, man ser jo stadig nyhetsartikler om leger og sykehus som insisterer på å "behandle" tilstander, utføre operasjoner osv. de overhodet ikke har kompetanse til å gjøre fremfor å sende pasienter ut av landet til spesialister.
Et lite råd: Du er faktisk i ukjente farvann her. Du kan skrive historie! Kartlegg matinntak, vekt, barnets dagsform, resultat fra blodprøver og andre målinger osv. Du kan jo faktisk bli den første i verden som med suksess behandler en tilstand verken leger i Norge eller noe annet sted forstår seg på!
Den dagen jeg får barn er det generell lavkarbo som gjelder. Plenty rødt kjøtt og fett (for vitaminer, mineraler, hormonproduksjon, utvikling av hjernen og nervesystemet). Plenty broccoli, spinat, salat og andre vitaminholdige, fiberrike grønnsaker. Godt med fisk, samboeren trodde besteforeldrene mine nordfra var onkel/tante eller noe slikt og det er utvilsomt grunnet mye aktivitet, fisk et par ganger i uka og torskeleverolje (altså masse Omega3 og bra Omega3/6-forhold). I tillegg skal jeg ta meg tid til å fortsatt trene som en tulling selv, for en slapp, stresset og sliten far er ingen god far.
Barna mine (den dagen jeg lager noen :P) skal ha best mulige forutsetninger for å få det hele og fulle potensialet ut av kroppene sine. Kattene mine får mat, vann, tannstell, leker og kos. Hadde jeg hatt hund hadde den fått det samme, og all turgåingen den trengte. Hvorfor skal da mine fremtidige barn fóres på gift og søppel slik Staten anbefaler, når jeg klarer å sørge for at husdyrene mine får det de trenger?
Nok en gang, fantastisk jobb! Hold oss oppdatert, og husk mantraet "If you want something done right, do it yourself!"
|