Vis enkelt innlegg
Gammel 08-07-10, 07:07   #2
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Matbudsjettet på lavkarbo

Hos meg går det mest i... kjøttdeig (ofte på tilbud), first price-kyllingfileter, nakkekoteletter, bacon, egg. Frosne grønnsaker, oftest spinat. Meierismør, noen meieriprodukter som fløte, creme freiche, ost.

"Ekstra" investeringer blir det om jeg skal bake og trenger fiberhusk eller frø, som ikke er så veldig billig, men drøyt i bruk. Oliven/rapsolje bruker jeg også heller litt penger på enn å gå for de aller billigste variantene.

Skorter det mer enn normalt på pengene blir det mindre meieriprodukter, og mer eggspising.

Jeg bor alene og bruker vel en "flink" uke sånn ca 400 kr på mat - da sier jeg "flink", for jeg er fryktelig lett å friste med dyrere kjøttstykker og Skyr og sånne ting, som jeg på ingen måte trenger, så det går liksom over i "kos"-budsjettet.

Det har alltid vært mye dyrere for meg å leve høykarbo, men da fordi det er enda mer unødvendig å la seg friste av...

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat