Vis enkelt innlegg
Gammel 09-07-10, 23:53   #38
plastbox
Seniormedlem

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 39
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Funker dette for alle?

Kjempestilig, kjør på! Jeg følger selv med på blodverdiene mine og sørger for å ta det opp med legen min som ikke er direkte negativ - heller skeptisk - til lavkarbo/høyfett. En dag skal jeg ta med dokumentasjonen min til den nye diabetesoverlegen på Sykehuset i Vestfold, samt ernæringsfysiologen deres som skal være spesialist i diabeteskost, som begge ler meg opp i ansiktet hver gang jeg tar opp noe relatert til styrketrening vs. gåturer, proteintilskudd for hardtrening, vitamin D mangel, og den rene, skjære idiotien bak Statens filosofi rundt diabetes: "Livskvalitet vil si å spise akkurat den samme dritten som alle andre; den samme dritten som antagelig gjorde deg syk. Derfor er det bra du har insulin, for du kan spise HVA som helst bare du tar ei sprøyte med rett dose.".

Yeah.. hadde det vært så enkelt hadde kanskje ikke diabetes tatt livet av flere mennesker enn brystkreft og AIDS, eller hva..? *grøss og gru*

Det går fortsatt bra med jenta di? Har du vurdert tipset du fikk lengre opp, nemlig å kontakte Statens senter for epilepsi (eller kanskje tilsvarende ikke-Statlig organisasjon)? Selv epilepsi som ikke lar seg behandle med medisinering så godt som forsvinner når barna blir satt på lavkarbo. Her er det ene området der Staten faktisk sier at de påståtte ulempene/farene ved lavkarbo utveies av fordelen ved å bli kvitt en ødeleggende, potensielt dødelig sykdom. Ergo kan de faktisk kanskje bidra med erfaring, tips og råd når det gjelder barn og lavkarbo?

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat