Sv: Kutte karbohydrater hos en toåring?
Nja, korn har jo ikke akkurat vært menneskeføde i mer enn 10.000 år, det er utrolig lite sett i den store sammenhengen. Såpass lite at korn regnes for å være en "ny" matvare for menneskene. Sukker og poteter er enda "nyere", faktisk bare rundt 200 år. Før jordbruket levde menneskene stort sett LCHF, så det er jo det som er naturlig for oss. Både voksne og barn. Etter min mening er det det kostholdet som er mest gunstig. Svært grovt brød og fullkorngrøt ser jeg ikke på som direkte usunt, men heller ikke sunt og nyttig. Frukt er aldeles ikke viktig, overhodet ikke. Frukt inneholder vann og sukker + litt vitaminer, men svært, svært lite i forhold til i animalsk mat og grønnsaker, og det gjelder både jern og C-vitaminer. Jeg ville ikke basert jernopptaket mitt på appelsinjuice eller appelsiner i det hele tatt, for å si det sånn.
Men hver sin oppfatning altså. 
PS: ikke alle går på lavkarbo for å gå ned i vekt, Paprika. Jeg veier allerede litt for lite i forhold til min høyde på 174 cm men føler meg mest vel på LCHF-kost, det samme gjelder veldig mange her inne. Noen går også på det for å gå OPP i vekt.
Sist redigert av Iset : 10-07-10 kl 20:56.
|