Vis enkelt innlegg
Gammel 10-07-10, 22:53   #24
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Kutte karbohydrater hos en toåring?

Opprinnelig lagt inn av paprika, her.

Nei, det er ikke sunt for alle mennesker å spise lavkarbo på den måten de fleste av oss gjør her inne. Vi er på en diett for å gå ned i vekt. Alternativet til lavkarbo er heller ikke loff med syltetøy (eller ha på, prim, brunost osv) og sjokolademelk. Hvor mange serverer egentlig ungene det? De jeg kjenner serverer ungene sine grovt brød med godt kjøtpålegg eller ost. Barn trenger et variert kosthold med mat fra alle næringsgrupper. Det å gi barn grøt av fullkorn og rotmos ser jeg absolutt ikke på som usunt. Barn får ofte i seg for lite jern, og i god grøt finnes det mye jern. Frukt er også kjempeviktig med alle sine vitaminer og mineraler, og en appelsin eller et lite glass appelsinjuice hjelper faktisk kroppen til å ta opp jernet som finnes i maten.

Når det gjelder en to - åring med magevondt og slikt, vil jeg bare gjenta det jeg sa om å få en henvisning til ernæringsfysiolog og til utredning for allergi. Kanskje blir rådet at kostholdet må endres i retning av lavkarbo, men det er ikke lurt å sette i gang på egenhånd uten å få en ekspertuttalelse. Det vil dessuten være vanskelig å påvise allergier og intoleranser dersom man allerede har kuttet ut aktuelle matgrupper.

Paprika, det er nok flere som lever på lavkarbo enn de som VET at de gjør det!
Det er jo nok å kutte ut overflødige karbohydrater!
Og ordet diett betyr livsstil; det man ønsker leve resten av livet med. Det er IKKE en kur! Paprika?? Du spiser lavkarbo bare for å bli tynn?? Mange av oss her spiser lavkarbo nettopp fordi at livet er blitt myyyye lettere ved lavkarbo, og da er det IKKE en kur, det er en måte man spiser resten av livet!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat