Vis enkelt innlegg
Gammel 11-07-10, 14:24   #2495
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Lover å se etter! Jeg skal uansett ut og kjøpe en sånn kremsak i morra. Neigu om jeg er interessert i å betale ny komfyr

Forresten. Kan man fryse kremfløte? Jeg har en halv 0,75-litersboks stående i kjøleskapet, og nå har jeg begynt med eliminasjonsmetoden for å finne ut hvilke matvarer som gjør at vekta mi ikke rikker seg, og jeg begynner med den matvaretypen jeg mistenker mest, nemlig meieriprodukter. Kan jeg fryse den for å evt bruke i noe en og annen gang seinere? F.eks i isbitposer?

En annen ting. Er "meieriprodukter" _alt_ som er lagd av melk? Eller er det normalt å være mer følsom for noen produkter enn andre evt ikke reagere på noen i hele tatt?

Du kan fryse fløte, ja.
Jeg for min del reagerer mye mer på melk, fløte og ferskost enn rømme/creme fraiche, yohurt, modnet ost, altså kultiverte/syrnede produkter. Fløte slår seg på magen med en gang, og det er sjelden en særlig hyggelig opplevelse. Stort sett alle tåler smør, da. Det som er igjen av laktose/kasein i smør er for jevnt de fleste så marginalt at det ikke har noe å si, med mindre man er allergisk, så klart!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥