Vis enkelt innlegg
Gammel 12-07-10, 17:40   #31
Pearl
Seniormedlem

Pearl sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 67
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Kutte karbohydrater hos en toåring?

Huff og huff. Så slitsomt dere har det. Det er ingen ting som er så vondt som når det er noe med ungene. Og spesielt når du ser at hun lider og det ikke er mulig å finne ut av hva det er.

Du skriver at de er lite villige til å teste henne. Jeg tror ikke det er fordi de ikke vil hjelpe, men fordi det ikke er så lett å finne ut av intoleranse for matvarer på tester. Da min datter var liten fant vi ut at det var mange ting hun ikke tålte som ikke slo ut på noen tester. Men det å finne ut hva var et møysommelig arbeid. Vi fant ut at hun ikke tålte bakefett. Den gang hadde de stort sett transfett i de fleste brød, så det var litt sliksomt. Heller ikke melk tålte hun. Vi fant også ut at hun ikke tålte endel kunstige fargestoffer og kunstige smaker. Hvis hun fikk gele eller vingummi gotterier så tok det ikke lang tid før hun ble sår rundt munnen. På allergitester fikk vi bare svar at hun var allergisk for husstøvmidd, katt, kanin og gresspollen. Men vi fikk vite at når hun har et astma og allergi problem så vil det også som regel være intoleranse for endel matvarer.

Jeg føler med deg når dere har det slik. Trøsten er kanskje at de fleste vokser av seg matintoleransene.