Vis enkelt innlegg
Gammel 12-07-10, 20:18   #34
Vibeke-67
Seniormedlem

Vibeke-67 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 57
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Kutte karbohydrater hos en toåring?

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Joda, og 45% karbohydrater....det er proteiner det nesten ikke er noe av i morsmelken, ikke karbohydrater....
Jeg skjønner skepsisen jeg, man bør vite endel om lavkarbo før man kutter ut karbohydrater til små barn.

Leste resten av tråden etter at jeg siterte
Høres virkelig slitsomt ut! Stakkars dere og stakkars lille. Jeg reagerer forsåvidt på at osteopaten anbefaler dette, og ikke henviser videre, og støtter rådene til Veggpryd.
Min lille er ett år, og begynte med litt fast føde for ca en måned siden (hun kastet opp/spyttet ut før det). Det viste seg å være hovne mandler pga en infeksjon, så ikke noe alvorlig. Måten vi har fått i henne noe fast føde, var smoothie. Man kan feks ha rått egg i en smoothie, og lage gode grønnsaks-smoothier.
Jeg skjønner litt av hvordan det oppleves å gi et variert kosthold til en som bare sier nei og ikke vil. Jeg var selv veldig bevisst da vi startet med fast føde, men nå er jeg jo glad bare hun spiser. Så vi gir Nestlegrøt, tomat, søtpotet og grove pastaskruer i tomatsaus. For det spiser hun. Og forsøker å holde henne unna sukker og hvetemel, og at hun får i seg nok fett (rapsolje og Udos Choice i maten)

jeg kjenner ikke nok til en osteopats arbeidsfelt, men vet at manuellterapeuter også kan løse opp KISS (kanskje det er det samme?)
Ønsker deg uansett lykke, lykke til

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat