Tråd: Lav ferritin
Vis enkelt innlegg
Gammel 14-07-10, 11:35   #8
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Lav ferritin

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Dersom du ellers føler deg frisk, er det vel bare å gjøre som legen sier!
Vet en her som etter mange år med veldig lave verdier, sakte, men sikkert krøp seg oppover igjen og legen hennes var i ekstase! Ketolyse kan hjelpe mot så mangt!

Meg du tenker på, snuppa? Ferritin har steget fra 0 til 7 og blodprosenten fra 7.9 til 9.6 etter noen mnd på lavkarbo! Og det holder seg! Siden jeg har ligget ûberlavt i flere år og har forsøkt det aller meste annet tenkelig er dette definitivt en konsekvens av et skikkelig kosthold (er svært allergisk mot jernpreparater)

Stoffskiftet har holdt seg stabilt (ikke byttet dose èn eneste gang siden jeg begynte med lavkarbo!!) og B12 holder seg fortsatt bra!

Får fortsatt glade brev fra legen min, med masse utropstegn og "dette går veien! Fortsett med det du gjør! "

Nikker fornøyd og gumler videre jeg....

Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat