Vis enkelt innlegg
Gammel 14-07-10, 13:52   #1
bjørnemor
Medlem

bjørnemor sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
bjørnemor er på en erverdig vei

Jeg gir snart opp ... hjelp

Tåler fett veldig dårlig merker jeg. Jeg er Gastric Bypass operert. Igår lagde jeg en blomkålgrateng. Jeg ble utrolig kvalm og fikk mageknip etterpå. Etterfulgt av diarè. kommer aldri til å lage den retten igjen som jeg trodde skulle være så god.

Egg spiser jeg mer sjelden. Å spise reint egg og bacon uten brød byr meg i mot. Jeg er redd at hvis jeg prøver å gjøre det vil jeg få stygga på det også.

Har prøvd å lage fem lavkarbo brød. Men enten smaker de kake, eller så smaker det for mye nøtter og frø. Kunne aldri tenke meg å ha på makrell i tomat på noe som smaker kake. Heller ikke spise makrell i tomat reint.

Jeg er en brødmann, så middag flere ganger om dagen er ikke noe jeg har lyst på. Prøvde å spise koteletter med bairnesaus og coleslaw til. Igjen ble jeg utrolig kvalm av coleslawen. Kan spise en salat til med litt dressing på, men er det fett nok da?

Jeg er insulinresistent og kan spise opp til en stor melkesjokolade hver dag + en halvliter cola ja det er faktisk sant. Hvis jeg spiser det innimellom blir det mye på en dag. Jeg har et ENORMT sukkerbehov!!! Derfor tenkte jeg at med lavkarbokosthold at jeg ville få bort dette sukkerbehovet etterhvert med fett kosthold. Jeg tror jeg har veldig lite toleranse for sukker egentlig. Siden jeg får dette store behovet..

Jeg sliter med å finne noe jeg kan spise og LEVE med. Og ikke føle jeg går på diett. Jeg vil ikke slite med å ha de enorme sukkerbehovet hele tiden. Har kuttet det helt ut men har det alikevel. OG det er slitsomt... Det er sikkert fordi jeg ikke vet hva jeg skal spise og nå spiser høykarbo igjen. Spiser fire kneip brødskiver med, ost, leverpostei, etc. og middag med en potet til..

Men jeg må forandre det, HVORDAN???