Vis enkelt innlegg
Gammel 14-07-10, 18:15   #8
Vintergumman
Medlem

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Spydeberg
Vintergumman er på en erverdig vei

Sv: Litt tidlig å begynne å klage kanskje men ...

Det blir kjempemye bedre
Ja, egg og bacon er nok den klassiske frokosten fordi den er så himla enkel. Men det finnes mange andre alternativer til frokost. Man kan lage brødliknende substanser for så å lesse på med pålegg. En av de tingene jeg hadde litt vanskelig for å tro, var at når man spiser lavkarbo - så har man lov til å maule Derfor består min frokost ofte av en såkalt "delikatesse"-tallerken hvor jeg har delt opp et kokt egg, gjerne noe spekeskinke eller salami, ostebiter og noen biter agurk.

jeg ville ikke blitt bekymra om jeg gikk opp 2 kg første DAGEN. Du må tenke på at kroppen din ikke er vant til å bruke fett som energikilde, og kanskje hadde du såpass karbo innombords fra før i går at kroppen fikk produsert insulin som fikk bundet fettvevet du spiste på kvelden. (Dette siste har jeg ingen vitenskaplig bevis for, det er ren spekulering fra min side. Jeg aner ikke hvor lenge karber er i kroppen.)
Finn en fast veiedag hvor du veier deg. Lag deg gjerne en ticker, da husker du og ser du lettere nedgangen. I starten er man seff frista til å veie seg hele tiden for å se hva som funker og ikke, men gjør det til en regel at du kun oppdaterer en gang i uka. Og alle har vi dager hvor vi går opp og ned med noen kilo. Det er småsurt når man bare vil ned, men det er helt naturlig

Vintergumman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - trur eg Svar med sitat