Sv: Tror du på engler?
Opprinnelig lagt inn av Sivensvans, her.
Platbox, du er for TRANGSYNT, rett og slett. Tenk at det finnes en verden utenom den du er skolert til å tro på!? Tenk på det du. Det skremmer kanskje fletta av deg, men det vil etterhvert berolige deg på så mange måter. God natt, ønsker deg alt vel.
Jeg er ikke trangsynt, som sagt står døra på gløtt. Jeg omfavner derimot ikke alt jeg blir foret med rått, f.eks. er jeg gammel nok til å ha hatt 13 år med "Kristendom" på skolen (fremfor "Religion og livssynslære" som det heter nå) der vi ble inndoktrinert med at den Kristne tro var den eneste rette. Kristendomslæreren var like sikker når han/hun leste fra boken sin som naturfaglæreren var da han leste fra sin. Per det du sier burde jeg være en flittig, god kristen da dette er det jeg er skolert til å være men jeg bruker hjernen min og utviser endel skepsis og kom tidlig frem til den konklusjonen at de store verdensreligionene i allefall ikke har noe for seg. Hvilken nådefull, allvitende gud ville skapt meg på en slikt måte at jeg ikke kan tro på han og dermed er dømt til evig, utenkelig pine? Det samme gjelder f.eks. homofile, som i følge kristen tro er dømt til å for alltid fornekte kjærlighet eller brenne til evig tid.
Mer "håndfaste" ting som energipraksis (healing, lesing av auraer, osv) er jeg forholdsvis åpen for, jeg vet fra medisinske studier at meditasjon om ikke annet reduserer blodtrykk samt nivåene av stresshormon i kroppen. Alikevel er jeg nå engang en såpass cerebral person at jeg rett og slett ikke kan sluke alt folk påstår er sant rått, og det er det da enda godt jeg ikke gjør ellers hadde jeg trodd på voldsomme mengder totalt selvmotsigende, usammenhengende ting. Alikevel.. når noen kan demonstrere varme hender, energi-"press" eller auralesning til en slik grad at jeg i mitt logiske hode vet jeg ikke opplever det fordi jeg ønsker å oppleve det.. vel, da får jeg spørre og grave og forsøke og forstå.
|