Sv: Litt tidlig å begynne å klage kanskje men ...
Opprinnelig lagt inn av mrs rosmarin, her.
Jeg har lært at for å få så korekt mulig veiing som mulig bør man veie seg til samme dag samme tid. Ha tålmodighet og vei deg en gang i uken. Fordi vekt kan variere inntil 2 -3 kg om dagen men det har ingen ting med å gjøre at man faktisk har gått opp eller ned. Så for ikke å forvirre seg selv annbefaler jeg veiing en gang i uken! 
Nå blir ikke jeg særlig forvirret, og jeg veier meg etter dobesøk til ca samme tid, men jeg veier meg hver dag. Og de naturlige variablene er noe jeg er klar over, og dermed ikke lar meg frustrere over. Men de som går i kjelleren over å veie typ 200 gram mer enn i går bør selvsagt vurdere å veie seg en gang i uken i stedet for. Jeg for min del ble gæren av å veie meg en gang i uka, og følte at alt sto og hang på denne dagen, og det ga meg rett og slett spader. Så for meg er det mye bedre å veie meg hver dag, jeg føler til og med at jeg lærer mer om hvordan kroppen funker på den måte, og jeg regner ut gjennomsnitt hver fjortende dag, dermed betyr ikke tallet fra dag til dag nødvendigvis så mye i den store sammenhengen, men jeg slipper å gå og tygge negler i en uke til neste veiedag, for det var sånn jeg ble. Forskjellige ting funker for forskjellige folk.
Grunnen til at jeg skrev det jeg skrev var bare for å demonstrere nettopp det at kroppsvekta kan svinge utrolig mye fra dag til dag, og forskjellige tidspunkt på døgnet (dersom man veier seg dagen lang), på grunn av mengden vann i kroppen, mat i magen, syklus, ja -til og med luftfuktighet nå på sommeren kan gi vektøkning i form av vann.

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|