Sv: Starte lavkarboprodukt-firma?
Det første jeg ville gjort om jeg skulle fått videre med en slik ide, ville vært å kontakte noen som har gjort dette før, altså startet med en produktrekke og langsomt bygd den opp og fått den inn i flere butikker. Det er fryktelig mye man ikke tenker på, som fort kan være alfa og omega for eksistensgrunnlaget. Det å gå litt i lære hos noen tror jeg er smart. Man bør også undersøke markedet før man i det hele tatt går i gang. Selv om man tror at man har en glimrende forretningside, er det ikke sikkert at Ola Nordmann tror det samme. Om man ser på alle de nye produktene som hvert år lanseres i butikkhyllene, er det bare et fåtall som overlever.
Det er også viktig å ha i mente at det er drit vanskelig å komme inn i en norsk dagligvarebutikk. DN kjørte endel artikler på dette for noen år siden: de største firmaene betaler for hylleplass og eksponering ( ja da, det foregår fortsatt). For en liten, uavhengig aktør er det veldig vanskelig å gjøre det godt. Bare spør Hval Sjokoladefabrikk.
Nå mener jeg på ingen måte å være negativ, jeg ville vært superglad for slike produkter, men det er flere ting som man bør ha på stell før man i det hele tatt går ordentlig i gang. Hvis ikke kan man fort risikere å gå skikkelig på rumpa.

|