Vis enkelt innlegg
Gammel 20-07-10, 18:40   #581
Vintergumman
Medlem

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Spydeberg
Vintergumman er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Opprinnelig lagt inn av Lillemus, her.

Jeg har har vært i ketose siden 22.6, og lurer på.. når er det vanlig at vekten stagnerer litt?? Det har gått strålende til nå
Men, jeg er livredd for at motivasjonen skal blir borte, hvis jeg ikke ser nedgang på vekta

Er det noen som vet noe om det?? Hvor lenge er det vanlig å stagnere før man fortsetter nedover??

Det er sånn jeg har det nå. Vet ikke hvor lenge, eller når det er vanlig å oppleve stagnasjon. På en vanlig slankekur ville jeg hatt trynet langt nedi potetgullposen hvis jeg hadde gått de 2-3 ukene jeg har gått nå uten nedgang. Men her hjelper det at jeg fremdeles kan spise god mat, det blir en slags trøst i segselv. Forteller også megselv at om jeg går tilbake til potetgull og sjokolade blir det ihvertfall ikke noen nedgang, for jeg vet at jeg ikke gidder å måle kalorier+trene. Lå i går og hadde fryktelig lyst på en sjokoladebit. Men så kom jeg til å tenke på en gang hvor jeg smakte hvit sjokolade, og det smakte som stearin. Og plutselig hadde jeg overbevist megselv om at all sjokolade smaker stearin, og ikke er noe å trakte etter
Litt søkt, kanskje.
Jeg ville uansett ha forsøkt å holde fokus på det som skjer lenger frem i tid, enn en liten stagnasjon nå. Det er ikke som om vi anstrenger oss så veldig for å gå ned i vekt. Jeg sitter iallefall bare på ræva og stapper i meg koteletter og egg Men de gangene jeg har svetta meg ihjel hver dag og nærmest sulta meg til døde, har det værtt mye lettere å gi opp over stagnasjon.

Vintergumman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - trur eg Svar med sitat