Vis enkelt innlegg
Gammel 20-07-10, 23:10   #44
Kira71
Medlem

Medlem siden: Jun 2010
Kira71 er på en erverdig vei

Sv: Kan jeg ha gått opp i vekt?

Til Fofa: Ja, det er nok surt hvis den virkelige vekten din er 98, ikke 93, eller hva det nå var, men husk at ingen går faktisk rundt med et skilt rundt halsen med vekten på... Det viktigste er jo at du går ned? Jeg har gått på ketolyse i tre måneder. Gikk ned et par kilo første uken og var bare SÅ glad, men så stod det stille i sånn ca en måned.... men jeg gav ikke opp, og nå har forbrenningen endelig fått fart på seg! Så det gjelder å holde ut.

Uansett om en går på ketolyse eller annen diett, så er det faktisk ikke FETTET som gjør at en legger på seg, det er for mange kalorier. Så en legger ikke automatisk på seg om en spiser mye fett. For selv om en går på ketolyse må man forbrenne det man spiser. Spiser man for mange kalorier, legger man på seg. Når det er sagt, ER det faktisk ikke nødvendig å telle kalorier, bare passe på å faktisk spise til en er mett, ikke mer. Jeg har talt kalorier et par dager for moro skyld, kom faktisk bare til rundt 1500-1800 selv om jeg spiste både bacon til frokosten, bernaisesaus til middagen og rømme til lunsjen. Men når man er i ketose er det viktig å spise nok fett, det er jo nettopp fett kroppen trenger for å holde forbrenningen i gang.
Ble litt rotete det her... hovedpoenget mitt er i hvert fall å si at man ikke bør gi opp etter bare noen uker. Man har brukt mange år på å komme opp i vekten en har, da TAR det tid å komme ned. Det er slett ikke alle som raser ned i vekt de første ukene, selv om en del gjør det. Men alle vil gå ned hvis en holder dietten og holder ut

Kira71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat