Vis enkelt innlegg
Gammel 21-07-10, 13:56   #22
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Fast føde = ikke populært

Det ble veldig fort andre boller med berta mi. Nå er hun allerede blitt 9 måneder og tre uker gammel.. Hun hadde en periode hvor hun prøvde veldig mye nytt, masse forskjellige grønnsaker(tror hun har smakt de aller fleste jeg har smakt hvertfall, bortsett fra spinat), fet fisk, kylling, kalkun og var med på absolutt alt. Men så stoppet det litt opp og hun NEKTET så spise middag. Så da roet vi litt ned på middager og begynte med brødskiver isteden. Går bedre med middagen nå, så vi har innført det igjen. Men nå vil hun ikke spise brødskive, med mindre hun får spise det selv Så da spiser hun selv da.. Like greit. Går litt opp og ned med lysta på de forskjellige måltidene, skjønner jeg.

En vanlig dag nå ser ut ca sånn:
Frokost: MME

Frokost 2: 3/4 Naturlig sunt omega 3/ Lindbergbrød skive med masse smør og leverpostei/peppermakrell/laksepålegg/makrell i tomat/kaviar og egg(prøver ut nå om dagen)/smøreost (hos bestemor)

Lunch: MME Mellom: resten av brødskiva / Ellas kitchen smootie (frukt) /varm eple"mos" med kanel og smør / friske bær

Middag: Finmoste grønnsaker med kylling/kalkun/fisk og av og til fullkornspasta, masse smør og en shot olivenolje.. Eller havregrøt av store havregryn, med kanel og kardemomme, smør og en svisketerning eller noe fruktmos.. Innimellom knuste mandler i grøten og innimellom rører jeg inn ei eggeplomme.

Også drikker hun mye vann.

Hvis hun blir bråsulten så får hun en bit med knekkebrød som hun gnavler på, eller en bit av en økologisk riskake. Hun spiser VELDIG mye mer enn andre barn jeg hører om.. Spesielt med tanke på at hun får ganske greie porsjoner, pluss at det er en god porsjon med fett i hvert måltid utenom melka. Men hun veier ikke et gram mer enn hun skal i forhold til høyden. Er litt lengre enn gjennomsnittet bare. Men hun er selvfølgelig usedvanlig smart og kjapp Hun krabber jo rundt her som om hun skulle ha en ille viktig jobb å rekke, så er kanskje ikke så rart hun holder vekta.

Innimellom får hun f.eks en skje med is fra faren sin, men det ser jeg ikke på som noe krise overhodet. Det er tross alt jeg som er på lavkarbokur her og jeg har ikke lyst til å gjøre godteri til en fyfy-ulovlig ting her i huset.

Når hun er hos besteforeldrene på begge sider så vet jeg hun får andre ting enn hun får hjemme, men det er helt okei, så lenge det ikke er sjokoladepålegg, prim eller syltetøy på brødskiva, brus, saft (til stadighet) eller noe sånt

Er hvertfall utrolig glad og letta for at vi har en jente som er så glad i å spise..
Blogger litt om barnekosthold

Sist redigert av nellie : 21-07-10 kl 14:11.
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat