Sv: Hvor lenge venta dere med å skeie ut?
Når vi nu snakker om å skjeie ut.. Har holdt på nå i over 20 dager, meeen d har blitt noen glipper, 3 tror jeg. Men ikke at de var super ille, det er ihvertfall det jeg lurer meg selv med.
Det vil si at jeg nok har rundet 50 - 70carb. I form av ris i sushi en gang og en gang på ostepop og sjokolade. Sistnevnte gjorde at jeg følte meg fyllasjuk dagen derpå selv om det bare var smakebiter i godt selskap. og det var ikke alkohol med i bildet!!
Å i dag smakte jeg på litt is og 2 jordbær, altså igjen mindre mengder men sikker nok til at jeg kom over 20 sammenlagt. Jeg prøver å la være, men det er nå ikke like lett bestandig nå i ferien.. og jeg har vært tilbake i ketose, ifølge stix, kvelden etterpå 2 av 3 ganger var jeg det også samme kveld ifølge sånn test. Gjør dette at jeg ødelegger alt, for i ketoseboka så er jo utskjeiellser fy-fy. Og at det har veldig negativ effekt. Selv er av oppfattning om at det gjør at ting går saktere, selvsagt. Men det er vel ingen grunn for å gi opp, selv om man unner seg ei skje eller to med is..
Boller og muffins ville jeg ikke finne på å skjeie ut med, magen ville bare bli helt umulig da!!
Misforstå meg rett, jeg har ikke tengt å gi opp, merker godt på klærne at dette er riktig. Men lurer på om andre har lignende oppfatning om at mindre mengder en og annen feriedag går fint, eller er jeg som i ketoseboka i fare for å gå opp igjen da?
NB; noen på lchf mener at for å gå ned i vekt må man tenke kalorier også. Andre gjør ikke det. Hvorfor er ikke? Da det er logisk å tenke kalorier.. selv om jeg ikke har gjort det.