Vis enkelt innlegg
Gammel 21-07-10, 21:10   #18
Filakia
Medlem

Filakia sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Mjøndalen
Filakia er på en erverdig vei

Sv: Gastric bypass

Imse, om du i det hele tatt vurderer å noen gang ta gastric bypass, så anbefaler jeg virkelig å gå i gang med prosessen. Når du tar den i det offentlige helsevesenet, så er det en treeeg prosess å gå gjennom. For min del er det nå over 2 år siden legen min hjalp meg i gang med første steg på veien. Og først nå nylig har jeg fått vite operasjonsdato, om en drøy måned.

Du har full "returrett" når som helst, dersom du ikke vil ta operasjonen allikevel, når tiden nærmer seg. Eller du kan få tilbud om annen type oppfølging. I alle fall er det sånn her i Helse Sør-Øst. Vet ikke om du tilhører samme region eller om det er en region for midt-Norge? I Sør-Øst er alternativet oppfølging via Evje-klinikken. Om man velger operasjon, og man så nærmer seg operasjon, men nøler, er usikker, så kan man f.eks. utsette operasjonen et halvt år mens man forbereder seg mer, og tenker grundigere gjennom hva man vil.

Så det å søke deg inn, er bare for å komme i gang, for å slippe å vente i 2-3 år den dagen du evt. skulle bestemme deg for at du ønsker operasjon.

Vet ikke om dette passer for deg, men ville bare dele litt av mine tanker rundt dette.