Vis enkelt innlegg
Gammel 21-07-10, 22:54   #587
Vintergumman
Medlem

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Spydeberg
Vintergumman er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Hmm.. Kan vel ikke nekte for at det ligger noe sannhet i det. Iallefall for min del, ettersom jeg ikke har noen hormonforstyrrelser eller noe sykdom av noe slag. Jeg er bare skrekkelig lat og giddalaus. Har ferie i mange uker nå, men gidder ikke å gjøre noe annet enn å ligge på sofaen. Klart jeg blir feit (vekta går saktere ned) av det. Jeg har jo klart å ta av meg masse ved å spise lite og sunt og trene masse. I fjor var jeg nede under 100, med god hjelp av Reductil som fjernet all matlyst. Men når jeg slutta med det av økonomiske grunner, og trening alene ikke gav noe resultat, tok det ikke lang tid før vekta steg sakte og sikkert.
For folk som ler av Lindbergh og co (og ja, jeg var en av dem. Jeg og mamma satt for noen år siden og gapskrattet når han først kom til landet, for KJØTT var jo det man ikke skulle spise når man ville ned i vekt) og fortsatt ikke har oppdaget lavkarbo, er trening+sulting den eneste metoden de vet som funker. Derfor kommer slike oppslag fra tid til annen. Men det er bare å sette på skylappene og drite i hva de skriver. De vet ikke bedre.

Jeg har i løpet av mine få måneder på lavkarbo blitt positivt overrasket av de rundt meg. Når jeg skal på besøk og nevner at jeg har blitt litt restriktiv i matveien, får jeg ofte høre at dette er en diett de har hørt om og som de synes virker interessant. Både foreldrene mine og svigerfar snuser på tanken om å begynne på livsstilen selv. En tynn kamerat av meg vurderer om det kan være en god metode for å kvitte seg med søtsuget. Jo fler jeg møter, jo fler innser at dette kan være en bra måte å leve på. (Men hvorfor klarer jeg ikke omvende gubben hjemme, som nå sier han er "lei" av kjøtt....?)

Så igjen, sett på skylappene, spre det gode budskap (wææ, dette ble nesten religiøst) og nyt maten din mens du ser treningsfolka svette seg ihjel for så å nyte en liten salat.

Vintergumman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - trur eg Svar med sitat