Vis enkelt innlegg
Gammel 22-07-10, 00:22   #588
Benedictee
Medlem

Benedictee sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Alder: 41
Benedictee er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Jeg er også dels enig. Mitt overvektsproblem er ren latskap, det er ikke til å stikke under en stol. Jeg synes det er rævkjedelig å trene over lenger tid, jeg vil heller slippe å stå/gå/løpe når jeg allerede gjør det 8 timer hver dag på jobb. Jeg går tur med bikkja noen timer hver dag fordi jeg MÅ. Hadde det ikke vært for han, hadde jeg glatt holdt senga til langt utpå dagen. Jeg er altfor glad i sjokolade og hamburgere med masse dressing. Jeg ble selvfølgelig glad da jeg leste Ketolyseboka hvor det nevnes at det er endel gener i bilder for det gjelder nok meg også da hele familien er mer eller mindre chubby. På den andre siden er det ingen unnskyldning. Genene gir meg nok heller større sjans for å bli tjukk hvis jeg ikke passer på, og jeg har ikke passet på. 90% av min overvekt er garantert sjokolade og sofasliting.
Så nei, jeg blir ikke provosert av slike artikler.
MEN, jeg synes det er mer irriterende når folk mener at mager mat + trening er eneste utvei..spesielt når vi er så mange her på forumet som kan vise til annet

Lavkarbo er definitivt greia for meg. jeg går jevnt nedover, har fortsatt etter snart to mnd ikke hatt noen stilleståing. Vanligvis på Grete Rhoedelignende kurer stopper alt opp etter en måned og motivasjonen forsvinner. Det at vekta går jevnt og trutt nedover er alt som trengs for at jeg vil fortsette. Om det er 200gram eller 1 kilo, ned er ned. Og de ukene vekta ikke har gått ned så mye, er jeg fullt klar over selv at jeg ikke har vært streng nok. Det er helt og holdent min egen feil.

Og jeg er enig med artikkelforfatter: vi mangler endel viljestyrke. Jeg er svak som faen. Men denne gangen, da skal jeg greie det.

Benedictee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat