Tråd: Atkins-bar?
Vis enkelt innlegg
Gammel 22-07-10, 10:51   #15
morthy
Medlem

morthy sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppegård kommune utenfor Oslo
morthy er på en erverdig vei

Sv: Atkins bar?

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Hmm, da er det kanskje bedre å finne ut hvorfor du har dette "behovet" og eller hvorfor det plager en.
Kroppen MÅ ikke ha sjokolade eller sjokoladeerstatninger - den lykkefølelsen som man får (fysisk) kan man i prinsippet også få av f.eks å stryke en katt eller et annet kjæledyr. Og det er ikke skadelig eller fetende .

Hvis man allikevel ønsker å bearbeide følelsene sine med mat, så burde man heller spise noe sunt og fett, Piske krem og ha på kakao eller nøtter eller bær. Lage rømmedip med oppdelte grønnsaker... mulighetene er mange .

Jeg liker ikke denne typen svar... De gir meg en følelse av "jeg vet hva som er bra for deg" - "du klarer ikke selv å vurdere hva som er bra for deg"
Det er faktisk mulig å leve på lavkarbo, samtidig som man av og til har lyst på noe søtt....

Jeg er en av de som klarer å spise sundt (og riktig ifølge lavkarbopolitiet ) i hverdagen og som likevel kan unne meg noe jeg har lyst på enkelte ganger.. Det skjer ikke hver helg en gang men hvis jeg er i sosialt lag syns jeg det er hyggelig å kunne spise noe søtt jeg også... Og sånn vil jeg ha det!

At noen antyder at jeg dermed har noen følelser jeg må bearbeide... Huff, er det mulig! Men.. regner med at slike gode råd kun er godt ment!

morthy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat