Vis enkelt innlegg
Gammel 22-07-10, 14:46   #78
Sesti
Medlem
 
Sesti sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 35
Innlegg: 323
Sesti har en fantastisk aura rundt segSesti har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva eksakt var det du spiste og drakk som førte til overvekt?

Hehe, ja si det.. Det er så uendelig mye, alt avhengig av hva jeg var "avhengig av" i de forskjellige periodene. Jeg har vært overvektig siden jeg var 6-7 år, og da spiste jeg jo bare vanlig mat, som i lite fett og mye karbohydrater.. På ungdomskolen begynte jeg å handle sjokolade (hurra for butikker rett ved skolen...) som jeg smugspiste. I tillegg fikk jeg en god venninne som gjorde akkurat det samme, sammen utviklet vi et småsært opplegg som minnet mye om bulimi og tvangsspising. Vi hadde flere byturer hvor vi to spiste mat og snop for flere hundre kroner, det hadde sikkert rukket til 4-5 voksne menn...
Så kom videregående og jeg flytta for meg selv. Da var det først det halve året hvor jeg levde bare på stipend (uten hjelp hjemmefra.. lang historie..) og spiste bare nudler. Så fikk jeg meg jobb, og spiste alt mulig.

Så kom det året hvor jeg bare spiste sjokolade, potetgull og makaroni med ost. Lille meg (som allerede som 16-åring veide over 80 kg) stappa fort i meg 1 kg kokt makaroni og en halv kg ost. Trenger vel ikke si at bulimiske tendenser var med fremdeles...

Hva mer? Iskrem... masse, masse iskrem. Pizza, sjokolade, potetgull med dip, risengrynsgrøt, ostehorn... You name it, jeg hadde nok hatt "spisedilla" på det før eller siden.

Jeg håper jeg aldri faller tilbake til det der

__________________
"Man blir ikke søt av å spise fett, men man blir fet av å spise søtt".. sa biokjemiforeleseren min


Sesti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert 17.01.11, nå lindberg-ish Svar med sitat