Vis enkelt innlegg
Gammel 24-07-10, 16:54   #14
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Stevia fra norsk nettsted

Opprinnelig lagt inn av xtra, her.

Du mener at den er mindre konsentrert?
Blir det ikke veldig vanskelig å dosere med en som er enda mer konsentrert enn den fra iherb.com? Jeg har problemer med å treffe med den også, jeg

Ja den er mindre konsentrert for den er utblandet med diverse greier. De har stevia, som de heller ikke oppgir renhetsgrad på, som er blandet ut med sukrin og ukjente ingredienser. Jeg kjøper fra friendlyshop for denne er 100% rein og ikke minst økologisk. Iherb.com oppgir ikke en gang alle ingrediensene, de skriver bare :"plant-based natural flavors" og det gjør meg litt skeptisk til hva de egentlig putter oppi. Det har også vist seg at en del av den kommersielle steviaen i USA blir utvunnet vha ammoniakk og man vet ennå ikke hvor mye av dette som faktisk blir igjen i produktet. Finner ikke igjen referansene på dette akkurat nå.

Dessuten kan du jo bare blande sukrin og stevia selv til et passe søtningsnivå og da er det best med et rent produkt å blande med. Et annet tips er å få tak i en liten flaske med dråpeteller (prøv apoteket) ta litt stevia og bland med vann så blir det mye enklere å dosere i f.eks te/kaffe. Dette holder seg ganske lenge i kjøleskapet, men ikke bland for mye om gangen dersom du ikke bruker så mye.

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat