Vis enkelt innlegg
Gammel 26-07-10, 10:05   #6
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ang følelser man får av den nye kroppen

Det er nok mange som kjenner seg igjen i dette, selv har jeg gått ned over tjue kg, men fortsatt sniker "tjukkasdagene" seg på. Men det er faktisk færre av dem enn det var da jeg faktisk var betydelig overvektig, men når de kommer, så kjennes de ...
Jeg har imidlertid hatt veldig godt av noen mentale øvelser, noe jeg forsåvidt begynte å gjøre den dagen jeg selv skjønte at jeg måtte gjøre noe. Jeg konfronterte mitt eget speilbilde, rett og slett. Jeg har studert meg selv mye i nettoen, for å få et ordentlig overblikk over hva som skjedde av endringer, og ikke minst for å bli kjent med hvordan kroppen min så ut. I starten var det fælt, for jeg så bare det jeg ikke likte, men jeg fortsatte ufortrødent, med, hehe, Dr Phil's ord i bakhodet: "You can't change what you don't acknowledge". Sakte men sikkert begynte jeg å få et mer og mer nyansert blikk for kroppen min; jeg klarte å se de tingene jeg var fornøyd med, og jeg klarte å se endringene. Det har ført til at jeg for første gang i mitt liv har et ganske normalt forhold til kroppen min, og klarer stort sett å se den for hva den er.
Som sagt, jeg har fortsatt de dagene hvor jeg føler meg gigantisk, at jeg tar opp for mye plass i verden, og det er ikke noe gøy. Men som regel hjelper det å ta et litt nøkternt overblikk. Se seg selv i speilet med et visst perspektiv, kjenne litt på kroppen sin, hvordan formene har tredd fram, sånne ting. Selvbilde er et komplekst, tema. Uten tvil!
Gratulerer med ni kg ned! !

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat