Vis enkelt innlegg
Gammel 26-07-10, 22:43   #14
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Kommer til å leve som nå, om jeg blir gravid!

Opprinnelig lagt inn av Trulte67, her.

Jeg sier som de andre, - lavkarbo er bra, men ketose under svangerskapet er ikke bra.

Det vet man strengt tatt ikke. Nå bare kverulerer jeg litt altså, men jeg mener bestemt at ketose under et svangerskap ikke er farlig siden mennesket fra naturens side "alltid" har levd sånn. Men man anbefaler det ikke i dag av mange årsaker. Man sier feks. at man ikke vet effektene på fosteret og det er jo greit nok, man har ikke testet det ut. Det er en naturlig tilstand men problemet er jo feks. at om man er overvektig og går kjapt ned i vekt, noe man ofte gjør i ketose, kommer miljøgifter-problematikken inn osv. Dessuten bør man jo ikke gå inn i ketose mens man er gravid, siden begynnelsen er ganske hard for kroppen.
Det beste er nok å spise litt mer karber, men man trenger overhodet IKKE å få karbene fra poteter, sukker, brød, pasta, frukt eller ris. Man trenger ikke å spise et eneste gram av det om man kan la være.