Tråd: Atkins-bar?
Vis enkelt innlegg
Gammel 26-07-10, 23:56   #30
bjørnemor
Medlem

bjørnemor sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
bjørnemor er på en erverdig vei

Sv: Atkins-bar?

Ja, jeg spiser på følelser så den var kanskje retta mer mot meg jeg vet ikke.. og jeg har et enorm søtbehov som jeg tror mye av det ligger i at jeg spiser brød og poteter.

Nå har jeg prøvd så godt jeg kan både å bake brød som bare smaker kake.. spise fet mat feks middag flere ganger.. får bare mageknip og diare av det. Det går ikke..

Jeg går til psykolog for å få orden på følelseslivet, men det er ikke gjort igår så det vil ta lang tid.

Imellomtiden må jeg prøve å leve og finne en balanse i kostholdet. Jeg merker fort at det ikke bare er psykisk behov når det gjelder søtt..

En levestil passer ikke nødvedigvis for alle heller.. det gjelder å finne ut akkurat hva som skal til for at man skal lykkes..

Når jeg finner *brødet* mitt vil halvparten av denne jobben være gjort. For jeg er ikke en middagsspiser flere ganger om dagen. Heller ikke salat, bacon eller egg.

Etter så mange slankekurer i mitt 35 års lange liv vet jeg at det dreier seg ikke om en ny diett. Jeg vet lavkarbo er en livsstil. Men hvis jeg skal spise noe fordi det er lavkarbo og det egentlig byr meg imot så føler jeg at jeg er på diett. Jeg vet at jeg har lavtoleranse for karbohydrater så brød burde ikke være noe jeg skulle spise. Men jeg er ærlig ovenfor meg selv og jeg kan IKKE LEVE uten brød!!!

Har ikke gitt opp helt ennå.. bare noen tanker fra meg..