Vis enkelt innlegg
Gammel 27-07-10, 01:22   #2
Coopteddy
Juniormedlem

Medlem siden: May 2010
Hvor: Midt-Norge
Alder: 45
Coopteddy er på en erverdig vei

Sv: Oææ, veggis på besøk også nå

Det aller enkleste vil jo være å grille. :-)
Da er det bare å pøse på med grønnsaker til veggisen. Det meste kan grilles. Sjalottløk, paprika, sopp, squash, aubergine, asparges osv. *Få vann i munnen*
Bare pass på at kjøttet og grønnsakene ikke har nærkontakt (er forskjell på hvor hysteriske veggiser er på dette da). Legg evnt grønnsakene i en grillform, så er du trygg.

Ellers fant jeg en vegan-lavkarbooppskrift, som jeg ikke tror skal være veldig dyr. Vet ikke hvor du legger deg på karber, men denne har ifølge boka 6,5 gram karber og 8,2 gram protein per porsjon. Oppskriften er for fire porsjoner. Jeg har ikke testet den, så går ikke god for den... :-) Er fra en engelsk kokebok, og er litt for trøtt til å oversette nå, men taster den inn slik den står.
Funker sikkert med en grønn salat ved siden av.

Ragoût of wild mushrooms
1 kg wild mushrooms
4 tablespoons olive oil
3 garlic cloves, crushed
4 tablespoons double or soya cream (siden vedkommende er vegetarianer og ikke veganer kan du bruke vanlig fløte her)
lemon juice
salt and freshly ground black pepper
chopped fresh parsley, preferable flat-leaf, to garnish

Preparation 10 minutes, cooking 20 minutes

This tasty ragoût is wonderful made with wild mushrooms, but a mixture of oyster, button and shiitake mushrooms also works well.

1. Quickly rinse the wild mushrooms and pat dry with kitchen paper. Slice them. Heat the olive oil in a pan and cook the mushrooms and garlic over a moderate heat, uncovered, until the are tender and any liquid they make has bubbled away. The time varies according to the type of mushroom; it can be as little as 5 minutes, or as long as 20, but if you test the mushrooms with a sharp knife you will be able to tell when they are tender.

2. Add the cream, a squeeze of lemon juice and some salt and pepper to season. Get the mixture really hot, sprinkle with parsley then serve at once.

Lykke til med middagen! :-)

Coopteddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veggis-lavkarbo Svar med sitat