Hei,
du sier noe om "hva du skal spise i seks uker foran familien". Betyr det at du er litt opptatt av å ikke få for mye oppmerksomhet rundt din kostholdsfilosofi? Kanskje du må tenke litt mer på hva som egentlig er grunnen til at du vil ta pause fra denne filosofien, hvis jeg får lov til å kalle det det? Synes du det er asosialt å ikke spise som de andre? Er du drittlei av å være på diett? Jeg er nok i en litt annen fase enn deg, for jeg har bare fulgt lavkarbo-filosofien sånn halvveis frem til nå. Mye av grunnen til det er at jeg blir alene om det i familen her. Kan jo ikke kreve at mann og to småbarn skal spise det samme som meg. Så har det blitt til at jeg har tatt litt pasta eller pomme frites eller poteter og spist litt "vanlig brød" osv. jeg også. Men hvem gjør jeg det for da? Jeg vil ha et sunt kosthold for min egen del, men så tar jeg sosiale hensyn som det sikkert ikke er noen som vil takke meg for likevel? Jeg har i hvertfall bestemt meg for å heller være litt "sær" i matveien, og heller ta mindre hensyn til omgivelsene i så måte. Men jeg kommer nok til å unne meg litt kake og andre ting innimellom, men i det daglige vil jeg være flinkere enn jeg har vært.
Det er jo ikke sikkert du kjenner deg igjen i dette i det hele tatt, men kanskje det kan bidra til at du vil reflektere litt over hva du vil selv?
Lykke til i hvertfall!