Opprinnelig lagt inn av LindaSD
Men jeg har selvsagt ikke lyst å rase opp i vekt da. Gjør man det hvis man plutselig slutter å spise lavkarbo?
Nå har jeg selvsagt ikke tenkt å spise hva som helst. Tenker det blir mer lavfett da jeg... Spise tradisjonelle middager, frukt og ellers "sunne" ting. Litt jordbær med fløte på og litt is da men 
Hadde skrevet et lengre innlegg her, men så ble det så strengt og negativt at jeg slettet det igjen. Det var jo ikke meningen å være slem..... 
Beklager om jeg (fremdeles) høres streng ut, - men når du slutter å spise lavkarbo og går "tilbake" til å spise karbo (poteter, pasta, brød og alt det andre) så VIL du gå opp i vekt om du ikke tar det ekstremt rolig og forsiktig. Ikke sikkert du går opp så veldig mye, men regn med +/- 5 kilo i løpet av 1-2 måneder. Husk hva kroppen din er vant til nå. Du blir muligens litt uvell i begynnelsen. Er du sikker på at det er verdt det ? Du har vært flink så lenge.
Lavkarbo livsstil skal ikke være noe man har i "hemmelighet" og ikke kan spise foran familien, da blir det helt feil. Da er det en kur, og bruker man det kun som en kur, så virker det slik også. Du tar av når du spiser sånn og legger på deg når du slutter. Jojo slanking kalles det også Men det behøver jeg ikke å fortelle deg, - dette vet du.... bare minner deg på det jeg liksom.....
Jeg skjønner jo at det kan være vanskelig å be om ekstra grønnsaker og salater til maten, men det er ikke bare DU som skal ta hensyn til alle de andre og spise det de syns du bør spise, de kunne ta litt hensyn til DEG også. Og grønnsaker og salater er jo sunt for dem og ?
Huffameg, jeg har visst blitt skikkelig sær og egen av dette kostholdet jeg ! Tenk, jeg venter at alle skal respektere MIN måte - slik jeg respekterer mine gjesters !!
Jeg vet nå iallefall når jeg har gjester som er "sære" i matveien, så vil jeg jo gjerne at de skal få det de liker eller MÅ spise. Om jeg må lage ris, pasta og poteter i tillegg til grønnsakene og salatene er det ikke mye ekstraarbeid syns jeg. Men som regel ender det opp med at risen, pastaen og potetene står igjen mens de forsyner seg grådig av grønnsaker og salat... litt rart det der. Om det står på border betyr det jo ikke at jeg MÅ spise det !
Kort sagt så er det DIN kropp og det er du som bestemmer hva du skal putte i den. Lavkarbo er hva du lager det til. Gjør du det vanskelig så blir det vanskelig. Gjør du det lett så ER det lett. Du MÅ ingenting.....
Prøv nå å spise så sunt det er mulig å spise... for DIN skyld. Ikke for de andres skyld...