Sv: Conscious Chocolate
Opprinnelig lagt inn av Debz, her.
Har du sett på Sjokoladeprinsen's sjokolade? De har med sukker (agavenekter) og uten sukker. Jeg er på jobb og kan ikke huske karb innhold, men hvis jeg husker riktig er det ikke så galt. (den sukkerfri typen) Smaker sinssykt godt så jeg bruker den når jeg skal ha litt ekstra kos med kaffen. MEN, jeg spiser bare et par ruter, det holder for meg. Ellers er det de her som har vært litt forsket på in andre tråder:
"Belgian Chocolate extra Dark 72% Cacao" fra Cavalier : 5.5 gr karbs/100 gr.
Det er også en til som jeg bruker men husker ikke navnet, det er en veldig mørk sjokolade men det er brukt Malitol (SP?) for de som er omfintlig for det. Men som sagt, jeg spiser bare 2-3 ruter og har ingen problem med magen. Holder meg i ketose også...
"Mjølk choklad" fra Cloetta : 13 gr karbs / 100 gr
takk for tips, Debz! jeg er ikke så veldig sugen på søtt, men det er fint å vite hvilke alternativer som er "lovlig"
jeg har fått svar av Conscious Chocolate
"So glad you have been enjoying our chocolate! We don't post the nutritional analysis on the website as we feel that these are often misleading and that our ingredients speak for themselves. I am attaching the plain bar test for you as this is the basis of the whole range. I hope this helps. With kindest regards, Emma"
Ifølge det skjemaet hun sendte meg inneholder sjokoladen 40.1g karbo pr 100g. Sukker (glukose) er hele 23.5g per 100g. De sjokoladene med tørket frukt/nøtter vil naturligvis ha høyere karboinnhold... Jaja. Jeg skal være flink og bare spise en liten rute bare hvis jeg ABSOLUTT må. Sjokoladen er ihvertfall nydelig!